Reklamační řád

Reklamační řád

Všeobecná ustanovení

Tento Reklamační řád obchodní společnosti DAVERS s.r.o., IČ 077 31 663, se sídlem Jedlová 549, Zruč-Senec, PSČ: 330 08, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, sp. zn. C 37155 (dále jen „prodávající“ či „DAVERS“) je vyhotoven dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění (dále jen „NOZ“). Vztahuje se na zboží, u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady, a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od DAVERS (dále jen „reklamace“).

Tento Reklamační řád platí ve vztahu k veškerým osobám, společnostem, veřejnoprávním subjektům a zvláštním organizacím, se kterými DAVERS vstoupí do obchodních vztahů, resp. kterým DAVERS dodá zboží.

1. Odpovědnost prodávajícího

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží je v okamžiku předání bez vad. Zejména prodávající prohlašuje, že v době, předání:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání má zboží vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující mohl očekávat s ohledem na povahu zboží;
  • zboží se hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
  • zboží je v odpovídajícím množství, druhu, míře nebo hmotnosti;
  • zboží nemá právní vady, vyhovuje požadavkům právních předpisů a nevykazuje vady v přiložených dokladech;
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

Práva kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na věci, byť se projeví později. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet převzetím zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo zboží v opravě. V případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta, avšak pokračuje v plynutí lhůta původní dle převzetí původního zboží kupujícím.

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím a je stanovena v ustanovení § 1921 a § 2112 NOZ. Vadu je kupující povinen oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do šesti měsíců od převzetí zboží. Jedná-li se o skrytou vadu, je kupující povinen tuto vadu prodávajícímu oznámit nejpozději do dvou let po převzetí věci.

3. Kontrola zboží při převzetí

Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.

Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu. Kupující je oprávněn převzetí věci odmítnout a o důvodu odmítnutí bezodkladně informovat prodávajícího, a to prostřednictvím e-mailu na info@davers.cz, daniel.sik@davers.cz  nebo přes kontaktní formulář.

Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má a porovná zaslané zboží s přiloženou fakturou či dodacím listem. Pokud není zboží kompletní či má zjevné vady, je tyto vady kupující povinen uplatnit bez zbytečného odkladu e-mailem na info@davers.cz, daniel.sik@davers.cz  nebo přes kontaktní formulář.

Veškeré nesrovnalosti včetně zjevných poškození věci či jejího obalu je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce.

Při převzetí zjevně poškozeného zboží i při odmítnutí převzetí prodávající doporučuje kupujícímu vyhotovení fotodokumentace a její zaslání na výše uvedené e-maily.

4. Uplatnění reklamace

V případě jakýchkoli problémů s uplatňováním reklamace, zjišťováním stavu jejího vyřizování, je kupující oprávněn se obrátit na prodávajícího na tel.č. +420774709055.

Kupující může reklamaci uplatnit také přímo v prodejně prodávajícího na adrese Jedlová 549, 330 08 Zruč-Senec. Reklamovanou věc je také možné odeslat přepravní společností prodávajícímu k vyřízení reklamace na adresu: DAVERS, s.r.o., Jedlová 549, 330 08 Zruč-Senec Odesílaná zásilka musí obsahovat reklamovanou věc včetně kompletního příslušenství dodaného společně s touto věcí a prohlášení kupujícího o uplatnění práva z vadného plnění. Pro urychlení vyřizování reklamace je proto vhodné přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit trvání práv z odpovědnosti za vady zboží či záruky, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejména zpáteční adresa, e-mail a tel. číslo). Kupující je oprávněn sdělit prodávajícímu v rámci prohlášení o uplatnění práva z vadného plnění, jaké právo na odstranění vady věci si zvolil (oprava, výměna, dobropis), a to zároveň s odesílanou zásilkou nebo bezprostředně po jejím odeslání. Provedenou volbu nemůže kupující bez souhlasu prodávajícího změnit.

Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to bezprostředně po přijetí reklamace prostřednictvím emailové zprávy zaslané na adresu uvedenou kupujícím, případně SMS zprávou zaslanou na kupujícím uvedené tel. číslo, v případě osobního uplatnění je potvrzení vydáno ihned.

Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout DAVERS potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.

5. Výjimky z odpovědnosti prodávajícího

Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo kupujícího zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.

Za vadu zboží nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží taktéž, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.

6. Zjišťování vady věci

Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady).

Na žádost prodávajícího je kupující povinen umožnit neprodleně prohlídku vadného zboží na místě dodání a předložit schéma zapojení a technickou dokumentaci.

Neuzná-li prodávající vadu zboží a kupující bude na vadě zboží nadále trvat, předloží prodávající zboží k posouzení jeho vadnosti soudnímu znalci v oboru či zkušebnímu ústavu. Smluvní strany se zavazují závěr soudního znalce, resp. zkušebního ústavu respektovat. Náklady znaleckého posouzení nese v případě prokázání vady zboží prodávající, v opačném případě kupující.

Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava účtována dle aktuálního platného ceníku prodávajícího.

Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu kupujícího (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí věty.

Bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že prodávající je oprávněn přefakturovat kupujícímu náklady za diagnostiku vady a dopravu dle ceníku prodávajícího.

7. Odmítnutí přijetí do reklamace pro znečištění zboží

DAVERS má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

8. Práva kupujícího z vadného plnění

Kupující uplatňující vadné plnění, které je považováno za porušení smlouvy podstatným způsobem, má právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Neodstraní-li prodávající vadu včas, má právo od smlouvy odstoupit.

V případě uvedeném v § 2169 odst. 2 a 3 má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží nebo může od smlouvy odstoupit.

 

9. Vyřízení reklamace

Prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout v přiměřené lhůtě ode dne uplatnění reklamace, resp. ve lhůtě zákonné. O tomto rozhodnutí bude kupující informován na kontaktní e-mail nebo telefonní číslo.

Společná ustanovení

DAVERS vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Po vyřízení reklamace DAVERS upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno původně přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vadu vytknout.

Kupující je povinen vyřízenou reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován. Nevyzvedne-li si kupující zboží nejpozději posledním dnem uvedené lhůty, je povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s uskladněním ve výši 80,- Kč za každý den prodlení.

Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyzve DAVERS kupujícího k vyzvednutí v dodatečné přiměřené lhůtě, která nebude kratší než 7 dnů. Nevyzvedne-li kupující zboží z vyřízené reklamace ani po uplynutí takto určené dodatečné lhůty, vyhrazuje si DAVERS právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného. Případný kladný rozdíl pak DAVERS vyplatí na účet kupujícího, popř. do soudní úschovy, nebude-li DAVERS účet kupujícího znám.

Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě, kterého byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).

Odpovědnost DAVERS za škodu je limitována hodnotou (kupní cenou) daného smluvního vztahu. DAVERS tedy není povinna hradit jakoukoliv škodu ve výši, která přesahuje kupní cenu v daném případě.

Závěrečná ustanovení                                                                                                          

Tento Reklamační řád je platný od 1. září 2022. Prodávající si vyhrazuje možnost změn Reklamačního řádu. Tento Reklamační řád je v tištěné podobě k dispozici v sídle DAVERS nebo jako dokument v elektronické podobě.

DAVERS, s.r.o.

Váš spolehlivý partner a dodavatel elektromechanických a elektronických ovládacích a ochranných prvků pro veškerá průmyslová odvětví. 


cz   en   de   ru